Handelsbetingelser

Priser
Alle priser på www.blomsterogstaal.dk er inkl. moms. Ret til prisændringer forbeholdes og vi tager forbehold for udsolgte varer og eventuelle tastefejl.

Betaling
Hos Blomster & Stål kan du betale med bankoverførsel og mobilepay. Afhenter du din bestilling hos os på Amager kan du også betale kontant.

Mobilepay: 31 24 40 59
Bankoplysninger: Jyske Bank

Reg. Nr.: 5033

Kontonr.: 0001710942

IBAN kontonummer: DK6150330001710942
SWIFT-adresse/BIC: JYBADKKK

Leveringsbetingelser
Bestillinger sendes hurtigst muligt efter registreret betaling – normalt indenfor 1-5 hverdage med mindre andet oplyses. Stål- og kobberprodukter sendes som udgangspunkt med GLS. Større blomsterstativer og de helt store stålfigurer kan afhentes hos os på Amager eller sendes med fragtmand. Bestillinger sendes først afsted med fragtmand, når der er indgået en aftale med køber herom.

Afhentning
Hvis du ønsker at afhente dine varer hos os på Amager – i haveforeningen Våren på Slusevej 121, 2300 Københavns S, kan dette ske efter forudgående aftale om det konkrete afhentningstidspunkt. Kontakt os på info@blomsterogstaal.dk, så finder vi et tidspunkt der passer både os og dig.

Fortrydelsesret
Der er 14 dages fortrydelsesret i henhold til forbrugeraftaleloven. Vi bytter inden for 14 dage efter du har modtaget varen. Vi giver ikke pengene retur, men laver gerne et tilgodebevis.

For at fortryde et køb hos Blomster & Stål skal følgende betingelser opfyldes:

  • Du skal meddele os, at du ønsker at returnere din vare inden for fortrydelsesfristen (Fortrydelsesfristen er 14 dage og starter den dag du modtager varen).
  • Varen skal straks returneres senest 14 dage efter du har meddelt os at du ønsker at returnere varen. Du bærer selv risikoen for varen fra dennes levering hos dig.
  • Varen skal returneres i samme stand som ved modtagelsen.
  • Du skal selv betale for porto til returnering af varen..
  • Varen skal returneres til Blomster & Stål, Slusevej 121, 2300 København S.

Reklamation
Du har 2 års reklamationsret. Hvis du reklamerer mere end 6 måneder efter dit køb, er det dog dig, der skal påvise at fejlen eller manglen er opstået som følge af en produktionsfejl. Vær opmærksom på at Blomster & Stål laver og sælger håndlavet kunsthåndværk. Derfor vil der være små variationer, hvilket er med til at give de enkelte produkter et unikt udtryk.  Endvidere er vores kobber- og stålprodukter som udgangspunkt lavet i ubehandlede materialer, hvilket vil sige at de ruster og irrer. Den patina, som vores produkter med tiden får samt variationer i udtryk er tilsigtetede og regnes ikke som produktionsfejl. Enkelte af vores kobberprodukter er blevet lakeret med en udendørs klarlak, så det blanke udtryk holder længere. Med tiden vil de lakerede produkter også patinere og få et smukt irret udseende.

Beskadigede varer
Tjek altid alle dine varer ved modtagelsen. Hvis en vare er behæftet med synlige fejl og mangler eller er blevet skadet under forsendelsen, skal du hurtigst muligt eller senest i løbet af næstfølgende hverdag, kontakte os og sende et foto af den pågældende vare, så bytter vi uden fragtomkostninger for dig. Vær opmærksom på at retten til at reklamere over synlige fejl/mangler eller skader på en vare bortfalder hvis ovennævnte reklamationsfrist ikke overholdes.

Klagemulighed
En klage over en vare købt hos Blomster & Stål kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse:  info@blomsterogstaal.dk